Saturday, July 7, 2012

My Future Wife


Dear my future wife(s)

I don't know who the hell are you and I have no idea where you are right now. But one day,bila kita dah berjumpa nanti,saya harap awak mampu terima saya seadanya seperti mana saya akan terima awak dan diri awak sebenarnya.Lagi pun,saya tahu yang awak nie memang seorang baik hati,lemah lembut dan penyayang.

Saya tak tahu pasal masa depan saya.Saya tak tahu berapa banyak duit yang saya akan ada.So,dengan kata lain,saya mungkin tak mampu nak penuhi segala permintaan awak.Saya juga mungkin tak mampu nak bagi awak emas intan berlian.Harap awak tak kisah dengan diri saya yang tak beharta nie.

Bila kita ada rumah sendiri nanti,saya tak kisah kalau awak nak bekerja.Tapi lagi bagus kalau awak duduk je rumah jaga saya.Saya bukan mintak di layan bagai raja.Tapi kalau saya balik dari kerja tu,apa salahnya tanggalkan stokin saya,urut bahu saya,sediakan makan-minum saya,tue pon dah cukup.

Awak,saya harap awak seorang isteri yang pandai masak.Saya bukan mintak awak masak  macam makanan dekat hotel tue.Asalkan awak pandai masak yang simple-simple pun jadi la.Awak tahu,air tangan masakan isteri lah yang buat si suami setia.Lagi pun,tak kan setiap hari kita nak makan dekat restoran kan? Kalau setiap hari makan kat restoran,baik saya kahwin je dengan mak cik tukang masak tue.

Saya harap awak pandai jaga diri sebelum jumpa saya.Kalau boleh,jangan couple banyak-banyak sgt.Tak pernah couple lagi bagus.Tapi kalau dah couple tue,jangan buat yang bukan-bukan dengan boyfriend awak.Bila dating tue, jangan nak mengada-ngada keluar berdua.Boyfriend awak tue bukan boleh percaya sangat.Kebanyakkanya adalah mulut buaya.Sebab kalau dah lelaki, mesti bermulut manis.Boys,their mouth is bullshit.So,don't trust them.

Akhir kata dari saya,bila kita kahwin nanti,awak masak,saya makan.Saya imam,awak makmum.Saya baca doa,awak aminkan.Awak merajuk,saya pujuk. Perfect,kan? So cepat lah cari saya.Saya takut lah nak cari 'awak'.Takut tersalah pilih perempuan lain.


1 comment:

olinolina said...

Nice entry..
Sebagaimana yg awk ingin dlm diri seorg wanita, begitu jugalah apa yg wanita inginkan..seorag suami, sbgai raja, sbgai pelindung dan segalanya..

Untk awk, saya doakan semoga bertemu isteri yg awk inginkan..insyaAllah