Sunday, July 8, 2012

Warkah Buat Bakal Isteriku....



Buat bakal isteriku,
Apa khabar dirimu saat ini,dan apa juga khabar imanmu hari ini?Adakah harimu dimulakan dengan syukur pada Tuhan kerana masih memanjangkan umurmu,masih diberi peluang untuk menatap fananya hidup ini?Apakah masih segar wudhu yang membasahi tubuhmu?Mudah-mudahan ia mampu menyegarkan kembali iman yang mungkin lesu serta membugarkan ingatanmu kepada janji kepada Yang Satu.Amanah agama ini yang berada digenggamanmu.
Bakal isteriku,
Sungguh aku tidak tahu dimanakah kamu saat dan ketika ini.Tetapi aku tahu, walau dimana sahaja kamu berada,kasih dan rahmat Tuhan pasti bersamamu sebagaimana ia mencintaiku saat dan ketika ini.Aku yakin ketika ini Dia sedang melatih kamu untuk menjadi mujahidah agar dapat bersama aku di saff perjuangan ini.Sama seperti mana Dia sedang melatihku kini.Jauh di hujung sana,aku pasti kamu pasti sedang menungguku untuk dijadikan mujahid di sisi agar kau punya rasa bangga tika memilikiku kelak.
Bakal isteriku,
Hanya kesalihan yang aku harapkan daripadamu  dan moga-moga itu juga yang menjadi dambaanmu daripadaku.Kerana jika ketampanan yang kau cari, maka ketahuilah kesia-siaan yang akan kau dapatkan.Aku masih mentah dan baru dalam perjalanan ilmu pengetahuan,tetapi aku mengharapkan dengan ilmuku yang sedikit ini,aku mampu menjadi mujahid setia dalam menggapai redha Tuhan.
Wahai bakal isteriku,
Aku masih dibawah asuhan ibu dan bapaku.Tidaklah aku mengharapkan yang lain selain daripada aku menjadi tabungan keduanya diakhirat kelak.Dan aku tahu begitu juga halnya denganmu wahai bakal isteriku.Cuma aku mengharapkan kamu menjadi isteri yang soleh agar cukup dapat menjadi bidadari pendampingku di syurga kelak,insya Allah.
Buat bakal isteriku,
Aku ini punya cemburu yang kuat.Tetapi jika Allah dan Rasul lebih kau rindui, maka aku redha,dan aku mengharapkan yang sama daripadamu.Meskipun kau bukanlah yang aku harapkan,tetapi ketahuilah bahawa engkaulah yang aku dambakkan.
Bakal isteriku,
Jika kelak Allah mentakdirkan kita mempunyai mujadid-mujahid comel,aku pohon agar engkau dapat bersamaku mendidiknya.Dengan didikan al-Quran untuknya mengenal Tuhan.Bantu aku dalam menanamkan bibit kecintaan kepada Allah dalam diri generasi harapan kita nanti.
Kepada bakal isteriku,
Ketahuilah bunga hanya akan mekar apabila tiba waktunya dan kumbang akan datang menghinggap tika mana bunga sedang berkembang mekar di taman. Maka aku mengharapkan sebelum tibanya masa itu,bunga akan terus dibaja, kumbang terus berterbangan bertasbih memuji kebesaran Tuhan.Aku kini sedang bersiap untuk menjadi lebih baik walaupun bukan yang terbaik, setidak-tidaknya terbaik buat dirimu kelak.
Bakal isteriku,
Inilah harapan yang mampu kuukirkan dalam sekilas kata,walau kata orang tidak semua yang dirasa mampu diluahkan dengan kata-kata.Inilah yang sedang kuhadapi.Moga kelak disaat kita bersama, itulah saat aku belajar memahami dirimu,sama halnya dengan engkau yang belajar memahami diriku.
Moga kita bersabar dalam menanti takdir Tuhan.Walau dimana kini engkau berada,ketahuilah engkau akan sentiasa berada dalam munajatku pada Tuhan. Moga engkau terus bersabar dalam menanti jemputan untuk menjadi bidadariku.Insya Allah
Jumpa nanti ^_^

3 comments:

Anonymous said...

sweet...

noda said...

walaupun ku tahu diri ini tak smpurna mana, tapi aku yakin aku bisa menjadi wanita solehah, cuma perlu bimbingan ...semoga bertemu =)

Ku Basri said...

insyaallah kalau diizinkanNya